Vietnam: Phong Nha, Ninh Binh & Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu Vietnam: Phong Nha, Ninh Binh & Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu

Vietnam: Phong Nha, Ninh Binh & Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lindsey

12 Juni 2017 | Vietnam, Hanoi

Xin Chào,

Alweer een week voorbij, ondertussen zijn we alweer 5 weken onderweg, we zien zoveel in een korte tijd en de tijd vliegt voorbij. De afgelopen week zijn we in Phong Nha en Ninh Binh geweest. Op dit moment verblijven we in Hanoi (de hoofdstad van Vietnam).

Dag 30 & 31 - 5 & 6 juni
We reizen van Hué naar Phong Nha op 5 juni, in het krapste busje tot nu toe.
Op 6 juni gaan we rondtouren op een scooter in de prachtige natuur van Phong Nha en bezoeken we de Paradise Cave. Phong Nha Ke Bang is een nationaal park in het noorden van Vietnam en één van de grootste kalklandschappen ter wereld. Het is hier ook echt prachtig en we kijken onze ogen uit. Overal waar je kijkt is het groen en zie je bergen. Na een prachtige scooterrit moeten we een flink stuk lopen en klimmen richting de Paradise Cave; een hele ruime grot van wel 31 km, waarvan toeristen de eerste km kunnen bezoeken. De grot lijkt in het begin niet heel bijzonder, maar vanaf halverwege verschijnen er vele prachtige en grote stalagmieten en stalactieten.

Dag 32 & 33 - 7 & 8 juni
Vandaag is het tijd voor een sportieve dag: we gaan op de mountainbike naar Thác Gió, een botanische tuin in Phong Nha. We zitten sowieso vrij veel op de fiets hier in Vietnam; vaak goed te doen. De mountainbikes van het hotel zien er op het eerste gezicht heel goed uit, helaas mankeert aan alle mountainbikes wel iets. Maar dat mag de pret niet drukken; we fietsen steil tegen de bergen op naar de botanische tuin. Veel zweetdruppels later arriveren we daar, waar we een wandelroute doen. We lopen door de jungle en klimmen bij een waterval over de rotsen omhoog; erg mooi!

's Avonds vertrekken we in de vreselijke slaapbus naar Ninh Binh. Hier worden we om 4:45u 's ochtends gedropt; een fantastische tijd om ergens aan te komen! Gelukkig zijn we niet alleen op straat; vele lokalen zijn rondjes aan het wandelen of hardlopen om de hitte van de zon voor te zijn. We lopen gezellig een uur met onze backpacks op naar het hotel, waar we gelukkig wel gelijk de kamer in kunnen en nog even kort kunnen slapen. Daarna vertrekken we naar de pagoda 'Bai Dinh'; een enorm tempelcomplex op een berg. Het complex bestaat uit vele verschillende tempels met enorm veel boedhabeelden. We moeten vele trappen op om steeds bij een andere tempel uit te komen, maar uiteindelijk wordt het klimmen beloond en kunnen we genieten van een prachtig uitzicht.

Dag 34 - 9 juni
We gaan naar Trang An; varen tussen de krijtrotsen en door grotten. De grotjes zijn soms zo laag dat we diep moeten bukken in het bootje om er doorheen te kunnen. De uitzichten overal zijn echt ontzettend mooi (beetje jammer van de selfiestick van een Vietnamees die de hele tijd voor het uitzicht zweeft :)). Na Trang An fietsen we over landweggetjes en tussen de rijstvelden naar het treinstation voor een ticket om morgen door te kunnen reizen naar Hanoi.

Dag 35 t/m 37 - 10 t/m 12 juni
We vertrekken met de trein naar Hanoi en verkennen de omgeving alvast. 's Avonds eten we in de bekende 'bierstraat', waar we gelijk letterlijk worden besprongen door iedereen die ons binnen probeert te halen in zijn restaurant. Pim is snel overtuigd want kan gratis Bia Hoi (Vietnamees tapbier) drinken. Je zit hier midden op straat op kleine krukjes te eten, gelukkig zijn wij hier ondertussen al aan gewend.

De volgende dag bezoeken we wat bezienswaardigheden in Hanoi. We lopen om het meer, gaan naar een tempel en bezoeken een typisch Europese kerk. 's Avonds lopen we nog even over de avondmarkt. Tot nu toe is Hanoi niet heel bijzonder qua bezienswaardigheden. Wel is het een wat gezelligere stad dan Ho Chi Minh, mede dankzij de verkeersvrije gebieden. Toch heb je ook in deze stad weer 5000 ogen nodig om aan de overkant van de straat te komen (lees: zwermen scooters).

De laatste dag in Hanoi bezoeken we het Mausoleum; de laatste rustplaats van Ho Chi Minh. Helaas is dit Mausoleum op maandag gesloten, maar we hebben het gebouw wel mogen aanschouwen vanaf de hele brede straat.

Morgen vertrekken we naar Cat Ba eiland, om vanaf daar het legendarische Ha Long Bay te bezoeken (UNESCO werelderfgoed). Daarover volgende week meer.

Hẹn gặp lại!

• 12 Juni 2017 - 14:06

Dennis:

Heerlijk om weer weg te kunnen mijmeren deze mooie verhalen.