Vietnam: Dalat & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu Vietnam: Dalat & Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu

Vietnam: Dalat & Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lindsey

29 Mei 2017 | Vietnam, Nha Trang

Xin chào!

We hebben een hele leuke week achter de rug in Dalat en Nha Trang en zijn ondertussen alweer in Hoi An. Helaas is het weer niet zo mooi meer als eerst en we hebben heel wat regenbuien te verduren gehad. Inmiddels zijn we ook wat bekender met Vietnamese gewoonten: de koffie op de niet toeristische plekken kan héél vies zijn, ondanks de vele koffieplantages hier in Vietnam. Daarnaast eten Vietnamezen noodle soup (Pho) als ontbijt, en rijst als lunch en avondeten. Noodles worden ook weer gemaakt van rijst, conclusie; ze eten eigenlijk altijd rijst.

Dag 15 & 16 - 21 & 22 mei
Vandaag is het tijd om weer verder te reizen. We trekken wat meer het binnenland in en gaan naar Dalat. Na wat vertraging met de bus, rijden we over een prachtige (en hobbelige!) bergweg naar Dalat en komen we in de avond aan in het hotel (21 mei). Voor 22 mei staat er een canyoning tour op de planning; die super vet was! Na wat oefenen op het droge starten we de tour en gaan we van verschillende rotsen abseilen. Daarnaast trekken we hele stukken door de jungle, glijden van watervallen (legs & head first) en doen vrije sprongen vanaf 9 meter hoogte (én dat is echt hoog!). 's Avonds gaan we naar de 100 roofs café; de leukste en meest bijzondere en gedetailleerde bar waar we ooit zijn geweest. De bar is een doolhof waar je oprecht kan verdwalen.

Dag 17 - 23 mei
Vandaag huren we zelf een scooter om de Pongour waterval te bezichtigen (op +/- 50 km afstand van het centrum van Dalat). De waterval is prachtig (zoals de meeste hier)! Op de terugweg naar Dalat krijgen we helaas te maken met keiharde regen. De weg verandert op sommige plekken in een rivier. Verregend komen we aan bij het 'crazy house', vergelijkbaar met de bar van gisteren, alleen dan een guesthouse in de stijl van Gaudi. Bij terugkomst in het hotel hebben we dus geen droge schoenen meer over (door canyoning van gisteren en de regen van vandaag).

Dag 18 & 19 - 24 & 25 mei
De komende twee dagen gaan we met twee easyriders mee om uiteindelijk in Nha Trang aan te komen. Easy riders houdt in: achterop de motor naar een plek naar keuze rijden. De easyriders weten veel van Vietnam en de natuur. De eerste dag rijden we veel over prachtige bergwegen en zien we onder andere the elephant waterfall, koffieplantages (wezelkoffie: wezel eet de koffieboon en uiteindelijk wordt hier koffie van gemaakt), zijdefabriek, bergdorpjes, meren, etc. We overnachten in Hồ Lắk aan Lak Lake. De tweede dag zitten we alweer om 7:30u op de motor om naar Nha Trang door te reizen. Vandaag zien we o.a. dragon fruit planten, rijstvelden, cacao bonen, cashewnoot bomen, een minority village, vele prachtige uitzichten en nog veel meer. De tweedaagse tocht was heel gaaf. We hebben veel geleerd van onze aardige gidsen en chauffeurs (Qua en Khanh) en hebben ontzettend veel van de mooie omgeving gezien. We zijn op plekken geweest waar de meeste toeristen niet komen en hebben veel meegekregen van de lokale bevolking en gewoonten (o.a. noodle soup als ontbijt; niet te doen volgens Lindsey).

Dag 20 & 21 -26 & 27 mei
Vandaag gaan we naar het Ninhvana backpacker resort met zwembaden en aan het strand in de buurt van Nha Trang; all inclusive en het is net open en daarom is er een 1+1 nacht gratis actie. Voor ons een goede reden om hierheen te gaan. We kunnen 'gratis' onze was laten doen (en hebben dus bewust alles opgespaard :)) en we mogen gebruik maken van verschillende tours en massages. Op 27 mei gaan we op jungle trek; klauteren over verschillende rotsen bij watervallen en zwemmen onder een waterval, heel gaaf!

Dag 22 - 28 mei
Vandaag kunnen we nog even genieten van de zwembaden en het mooie uitzicht voordat we in de nachtbus naar Hoi An stappen (rit van 11 uur). Tijdens de busrit regent het ontzettend hard en op een gegeven moment komt het water op de weg tot aan kniehoogte. Gelukkig zijn we uiteindelijk veilig zonder vertraging aangekomen in Hoi An.

Hoi An schijnt een hele leuke sfeervolle stad te zijn, maar dat gaan we zo ontdekken; hierover volgt volgende week meer.

Liefs!