Thailand: Koh Tao, Chumphon & Bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu Thailand: Koh Tao, Chumphon & Bangkok - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu

Thailand: Koh Tao, Chumphon & Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lindsey

30 Augustus 2017 | Thailand, Koh Tao

Sawasdee Kha,

Na echt vakantie te hebben gevierd op de eilandjes zijn we teruggegaan naar Bangkok. Op het moment dat we dit reisverslag typen zitten we alweer in het vliegtuig terug naar huis.

Dag 104 & 105 - 18 & 19 augustus
Vandaag komen we aan op hét snorkel- en duikeiland van Thailand: Koh Tao. We zitten in een afgelegen appartement, waar we flinke bergen op en af moeten om uberhaupt in de bewoonde wereld te komen. Toch heeft het ook voordelen: we hebben een prachtige snorkelplek voor de deur en het uitzicht van het balkon is prachtig. Zodra we het water instappen zien we ontzettend veel vissen en koraal.

Op onze eerste volledige dag op Koh Tao (19 augustus) liggen we dan ook bijna de hele dag in het water. De onderwaterwereld is fascinerend en we zwemmen letterlijk tussen de vissen op nog geen centimeter afstand, gaaf!

Dag 106 - 20 augustus
Opnieuw hebben we een snorkeldag op de planning staan, maar vandaag zien we het mooiste tot nu toe. We komen namelijk een schildpad tegen die voor onze neus uitgebreid een rondje zwemt en heel dichtbij komt. Heel bizar om van zo dichtbij te zien in het wild! We genieten vooral van het snorkelen, voor de rest is hier weinig te beleven. Echt even vakantie dus.

Dag 107 - 21 augustus
Vandaag trekken we voor de verandering onze wandelschoenen aan om richting een uitkijkpunt op Koh Tao te lopen. We hebben voor het eerst sinds een tijd blauwe lucht, waardoor het gelijk weer een stuk warmer is. Dit in combinatie met de zeer steile paden maakt het een uitdagende, maar leuke klim, die dankzij het uitzicht ook zeker de moeite waar is.
's Middags ruilen we onze wandelschoenen weer in voor onze snorkelset om voor de laatste keer te genieten van de prachtige onderwaterwereld.

Dag 108 t/m 111 - 22 t/m 25 augustus
Tijd om naar onze laatste bestemming te reizen voordat we weer terugkomen in Bangkok; Chumphon. Chumphon is een kustplaats, die totaal niet toeristisch is maar wel een prachtig strand heeft. We hebben hier wat meer luxe in een mooie bungalow op een resort aan het strand (met infinity pool dat uitzicht heeft over de zee). Zeker niet verkeerd!

We genieten in Chumphon vooral van het mooie resort en het heerlijke zwembad. Echt vakantie! We werken vooral aan ons bruine kleurtje voordat we weer naar Nederland moeten vertrekken.

Dag 112 t/m 115 - 26 augustus t/m 29 augustus
Vandaag gaan we terug naar Bangkok. Het plan was om met de trein te gaan, omdat dit toch een wat fijner vervoersmiddel is dan de bus. Helaas zijn de tijden van de trein totaal niet gunstig en besluiten we toch maar weer voor een lange busreis te gaan. Deze verloopt gelukkig vrij soepel (voor Aziatische begrippen).

De dagen in Bangkok gebruiken we om te shoppen en souveniers te scoren. Bangkok is een prima stad om te shoppen met de vele winkelcentra (vooral leuk voor Lindsey, Pim rent erachter aan). Na goed te zijn geslaagd moeten we op 28 augustus aan het eind van de dag richting het vliegveld. We stappen in eerste instantie in een taxi omdat we even geen zin hebben om met onze backpacks in een overvolle tram te staan. Helaas staan we anderhalf uur vast in de file en zijn we bijna nog niets opgeschoten. Na een moeizame communicatie met de taxichauffeur (geen Engels), besluiten we uit te stappen en toch met de tram te gaan. Uiteindelijk komen we 3 uur nadat we uit het hotel zijn vertrokken op het vliegveld aan (een ritje dat eigenlijk 45 minuten had moeten duren). Gelukkig zijn we meer dan ruim op tijd vertrokken en kunnen we makkelijk onze vlucht halen.

En nu is ons avontuur alweer voorbij. Achteraf is de tijd voorbij gevlogen. We hebben ontzettend genoten van onze prachtige reis. We hopen dat jullie via dit blog en de foto's met ons mee hebben kunnen genieten.

Nu gaan we weer terug naar het normale leven!

• 31 Augustus 2017 - 07:02

Dennis:

Ja, snorkelen is fijn. Even geen geluid, heerlijk rustgevend, dingen zien die je anders niet ziet, echt een andere wereld!
    En dan zit de reis er weer op. Zal wel even wennen zijn in Nederland. Succes!