Thailand: Phuket, Khao Sok & Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu Thailand: Phuket, Khao Sok & Koh Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu

Thailand: Phuket, Khao Sok & Koh Samui

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lindsey

17 Augustus 2017 | Thailand, Ko Samui

Sawasdee Kha!

Hierbij alweer het één na laatste reisverslag van onze reis door Zuidoost Azië. Inmiddels zijn we aan het echte 'vakantie' gedeelte van onze reis begonnen en brengen we onze tijd zoveel mogelijk op het strand of in de zee door.

Dag 96 & 97 - 10 & 11 augustus
Onze eerste volle dag in Phuket gaan we paardrijden op het prachtige tropische strand van Phuket. Vooral iets dat Lindsey heel graag wilde doen. Heerlijk om weer even een uurtje te kunnen paardrijden, en dat op dit prachtige strand. De rest van de dag genieten we op het strand van het stralende weer.

De volgende dag regent het helaas de hele dag heel hard. Verder dan in een restaurant aan het strand zitten komen we daarom niet.

Dag 98 - 12 augustus
Vandaag reizen we door richting het nationale park Khao Sok, als afwisseling tussen de eilandjes door. We pakken een lokale bus omdat we niet echt in een toeristisch gebied zitten. Als we instappen zit de bus vol en moeten we in eerste instantie achterin op de grond zitten. Uiteindelijk weten we een plekje te bemachtigen. Na zo'n 2 uur meldt de buschauffeur echter dat hij niet naar Khao Sok rijdt door een landslide die een week geleden de weg heeft gesloopt. We moeten daarom overstappen op een taxi. Natuurlijk moeten we extra betalen voor de taxi en blijkt ook dat we weer eens zijn opgelicht met de prijs voor de bustickets. Ondertussen zijn we wel gewend aan deze praktijken en gaat het gelukkig iedere keer maar om een euro of twee.

We rijden in een soort grote tuk tuk een uur richting de landslide, waar we vervolgens ook weer staan te wachten voordat we erover heen kunnen (door de regen verandert de nieuw gemaakte weg in een modderpoel waardoor auto's vast komen te staan). We komen in de stromende regen zo'n 2 uur later dan gepland aan bij ons guesthouse.

Dag 99 - 13 augustus
Tijd om te gaan hiken! We moeten eerst een uur rijden richting het meer van Khao Sok National Park. Daar aangekomen stappen we over op een longtail boot om een uur te varen richting het startpunt van de hike. Tijdens de boottocht zien we prachtige natuur, het water is diepblauw en er steken grote rotspartijen uit het water.

Na een lunch op een drijvend (vakantie)dorpje starten we aan de wandeling door de jungle. We lopen door riviertjes en modderige paden naar een waterval toe. Daarna vervolgen we onze weg richting een grot waar je alleen in kan via de rivier. Gewapend met een zaklamp gaan we de grot in, waar het water soms tot borsthoogte komt. Erg gaaf om een keer te doen! Als we na de hike weer terugkomen bij het startpunt kunnen we nog even zwemmen voordat we weer in de boot terug stappen. Een tijd geleden dat we zulke mooie natuur hadden gezien.

Dag 100 t/m 103 - 14 t/m 17 augustus
Vandaag reizen we alweer verder na ons relatief korte verblijf in Khao Sok (we kwamen hier alleen om te hiken). We reizen met bus en boot naar de oostkant van Zuid Thailand; het eiland Koh Samui. De volgende dag liggen we de hele dag op het strand, waar we heerlijk zwemmen, dobberen, zonnen en onze nieuwe frisbee testen.

Op 16 augustus is het voor Pim toch weer de hoogste tijd om iets actiefs te ondernemen. We gaan het binnenland in om richting een uitkijkpunt op de berg te lopen. Onderweg bezoeken we een waterval. De berg is zo steil dat het af en toe net is alsof we tegen een muur op proberen te lopen. Na ruim twee uur zijn we boven en kunnen we genieten van een prachtig uitzicht over het eiland, jungle, zee en dichtbij gelegen eilandjes.

Op 17 augustus regelen we de boottickets voor de rest van de reis, brunchen we bij ons favoriete tentje op Koh Samui (met bruin brood!), genieten we van een massage en brengen we nog een bezoek aan het strand.

Helaas is het eigenlijk alle dagen bewolkt geweest op Koh Samui. Morgen reizen we verder richting Koh Tao, waar je heel mooi schijnt te kunnen snorkelen. We hopen daar op een wat blauwere lucht, wat toch wel bij een tropisch eilandje hoort!

Liefs van ons

• 17 Augustus 2017 - 16:34

Esther:

Hayyy!!
    Ik was al jaloers voor dat je uberhaupt weg was. Maar de foto's en verhalen maken me nog jaloerser ;) wat een heerlijke reis!! Geniet er nog lekker van voor zo lang het duurt!!
    Xx es

• 18 Augustus 2017 - 06:58

Dennis:

Het klinkt wel erg tranquillo, lekker hoor! Jammer van de bewolking alleen die watervallen ontstaan niet niet vanzelf....

Groeten

• 22 Augustus 2017 - 09:35

Marianne:

Geniet maar lekker van jullie laatste dagen in het mooie verre Oosten!!