Vietnam: Ho Chi Minh City & Mui Ne - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu Vietnam: Ho Chi Minh City & Mui Ne - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Pim en Lindsey - - WaarBenJij.nu

Vietnam: Ho Chi Minh City & Mui Ne

Blijf op de hoogte en volg Pim en Lindsey

23 Mei 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Xin chào!

Een verslagje van de tweede week, met als start Ho Chi Minh City (Saigon). We dachten dat Bangkok druk was en het bijna niet erger kon, maar niets is minder waar. Ho Chi Minh is een verschrikkelijk drukke stad (en het stinkt erger dan in Bangkok). Wij vinden het ook niet een hele bijzondere stad, er zijn weinig hoogtepunten (zoals de tempels in Bangkok dat wel waren). Er rijden in Ho Chi Minh City zo ongeveer 6 miljoen scooters rond; oftewel het is één grote chaos.

Dag 9 - 15 mei
Vandaag gaan we naar Vietnam; we vliegen van Bangkok naar Ho Chi Minh City. We pakken eerst de trein naar het vliegveld. Tijdens deze rit was het nog een uitdaging om te weten waar we uit moesten stappen; niks wordt omgeroepen en de security op de stations kent geen woord Engels (zelfs het uitbeelden van een vliegtuig had niet het gewenste resultaat). Na een prima vlucht nemen we de taxi naar het hotel. Vandaag hebben we enkel even de tijd om kort de stad te verkennen en wat tours te boeken voor de komende dagen.

Dag 10 - 16 mei
Een tour naar de Cu Chi tunnels staat op de planning; ondergrondse tunnels die werden gebruikt door de Viet Cong tijdens de Vietnamoorlog. Delen van deze tunnels zijn zo klein en smal gebouwd dat alleen Vietnamezen er doorheen passen. We hebben zelf een deel door de tunnels gekropen, een bijzondere ervaring. 's Middags hebben we een paar hoogtepunten van Ho Chi Minh gezien; het oorlogesmuseum, independence palace en het postkantoor. Het oorlogsmuseum was erg indrukwekkend met vele foto's uit de oorlog.

Dag 11 - 17 mei
We gaan naar de Mekong Delta; de plek waar de Mekong rivier naar de zee gaat. Na een tocht met de bus stappen we over op de boot en stoppen we op verschillende plekken. We hebben tijdens deze tocht gezien hoe rijstpapier en kokosnoot snoepjes worden gemaakt. Ook kregen we traditionele Vietnamese muziek te horen (vreselijk: ). Uiteindelijk gingen we in een roeibootje door smalle delen van de Mekong Delta terug naar de grote boot. Het was een leuke tocht en de omgeving in de Mekong Delta is prachtig (helaas wel al heel toeristisch).

Dag 12, 13 & 14 - 18, 19 & 20 mei
Op naar Mui Ne met de bus; eindelijk naar het strand! Na een busreis van 6 uur worden we praktisch voor de deur van ons hostel afgezet. Dit hostel heeft een heerlijk zwembad. Ook zit het aan het strand. De eerste volledige dag in Mui Ne hebben we op het strand gelegen. De tweede dag hebben we een zonsopgang tour naar de zandduinen in Mui Ne gedaan (3:30u uit bed, 4:15u vertrek!). We reden in jeeps naar de zandduinen waar we een prachtige zonsopgang hebben gezien. Verder zijn we langs het vissersdorpje gereden en hebben we door de Fairy Stream gelopen (een riviertje tot ongeveer aan je enkel in een prachtige omgeving). De rest van de dag van het zwembad genoten.

Op dit moment zitten we in Dalat; meer het binnenland van Vietnam. De omgeving is hier prachtig. Hierover volgt meer in het volgende reisverslag.

Tot het volgende resiverslag!

• 24 Mei 2017 - 07:16

Dennis:

Indrukwekkend hè, wat daar allemaal heeft plaatsgevonden in Vietnam tijdens die oorlog.
    Geniet nog maar even van het mooie weer. Straks is Sapa kan dat wel anders zijn.